שירות בקול

מיזם חדשני המדריך את נותני השירות בישראל, בפגישתם עם אוכלוסיית העיוורים ולקויי הראייה

לפי נתוני משרד הרווחה לשנת 2013 , בישראל חיים 25,000 עיוורים ולקויי ראייה
המחזיקים בתעודת עיוור.

שמי לילי גולדויין. אני כבדת ראייה ומתניידת בעזרת כלבת הנחיה שלי זיטה.
לאורך השנים אני מעורבת בפרויקטים למען אוכלוסיית העיוורים ומרצה בפורומים שונים.
כאזרחית במדינת ישראל, המשתמשת בשירותיה השונים, כגון שירותי בריאות ורווחה,
צרכנות ותחבורה ציבורית, לא אחת אני נתקלת בחוסר ידע ובמבוכה של אנשי צוות ונותני שירות, בסוגיה כיצד עליהם לנהוג ולהתייחס לאדם העיוור או לקוי הראייה המגיע אליהם.
לכן הקמתי את המיזם – "שירות בקול."
נדהמתי לגלות כי ברגע שנותן השירות מתאר לי בקולו את אשר הולך לקרות ומנגיש לי את הסיטואציה אשר מתרחשת, כל חווייתי והווייתי משתנים. גם כאשר העיוור מגיע עם מלווה, על נותן השירות )אחות, רופא, טכנאי וכד'( בראש ובראשונה לפנות ולהתייחס אל המטופל ישירות ובאופן אישי ומכבד.

שירות בקול הינו מיזם שמטרתו להכשיר את נותני השירות השונים והמגוונים כיצד להתייחס אל אדם עיוור/לקוי ראייה המגיע אליהם.

ההנגשה הקולית היא ערך עליון במקרה זה ובאמצעות סדנא דינמית, ילמד הצוות איך ניתן בעזרת כלים פשוטים ובסיסיים להפוך את חווית המפגש עם האדם העיוור/לקוי הראייה, ונותן השירות יחדיו לנעימה יותר, קלה ואפקטיבית.

במהלך המפגש יכירו המשתתפים מקרוב את עולם העיוורון, יחשפו לצרכיו של העיוור וכן יצוידו בכלים מעשיים שיכשירו אותם כיצד לנהוג במפגש עם אדם עיוור.

כיצד מתנהלת הסדנא?
המפגש מתחלק ל- 3 חלקים:

  1. פתיחה – על העיוורון –סיפור אישי
    ומטרות המפגש.
  2. סימולציה – אדם עיוור נכנס למרפאה
  3. שאלות וסיכום.

משך הסדנא שעה וחצי והיא מותאמת לקהל המשתתפים. הסדנא בתשלום

סדנת שירות בקול שהעברתי לסטודנטים לסיעוד בביה"ח אסף הרופא